timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


Elindult a 2009-es szezon!

2009.03.30. 00:33 - ave

Idén az év elsõ versenyét Kiskunlacházán rendezte a Dragracing.hu csapata március 21-én, szombaton. A kora tavaszi idõpont mindíg kockázatos az idõjárás miatt, ugyanakkor már mindenki türelmetlenül várja, hogy versenyezhessen, így sok érdeklõdõre lehet számítani.

Két óra kerül érkeztem ki Lacházára. Hideg, szeles, de száraz idõ fogadott. És hatalmas tömeg.  Nagyon impozáns hatást keltett a tele parkoló, meg kell hagyni.

Amikor kiértem a motorosok már végeztek.  Sajnos nemcsak a döntõvel, de az idõmérõvel is.
Persze nincs összefüggés, egyszerûen pont akkor döglött be a rendszer. Egy órán át állt a rendszer, sajnos hiába lett idénre mindenbõl tartalék, ez sem gyorsította fel a javítást.
A kényszerszünet alatt kézi indítással azért lehetett feszültséget levezetni.

Hatalmas sort kellett kivárni ahhoz, hogy sorra kerüljön az ember.  Hát persze, hogy sokan ezt nem tették meg. Meg is lepõdnék ha egyszer mindenki magától oda állna, ahova kell. Remélhetõleg azért valamennyire ez majd rendezõdik.  A Hungaroring sok hátránya mellett annak azért volt némi elõnye, hogy a sor egy részét egyszerûen nem lehetett megkerülni senkinek sem.  Talán valami hasonló megoldást kellene találni itt is?  Bár tudnám a tutit..

Több, korábban még nem látott gyors autó jött Romániából, de a magyar felhozatal is nagyon színes volt, számos ritkaság, drága és gyors autók is.

Komolyodtak elvileg a biztonsági szabályok, de ezek betartása azért hagy némi kivánnivalót maga után. Igaz, a fõszervezõ sem igazán járt elõl jó példával akkor, amikor egy katicabogarat mintázó játék bukósisakban nyomta a futamokat.

Egy autót mértem csak, Kaméleon Fiat Coupe-ját. Sikerült az eddigi legjobb futamját mérni, pedig picivel a cél elõtt már elvette a gázt.  Elég vicces volt, ahogy az oldalkipufogó elfújta az indító elektronikát, és a rajt fotocellát is.  Persze csak ha az ember emlékszik, hogy ez miért is vicces. :)

A profi kategóriák nagyon foghíjasak voltak, igaz, ezt lehetett tudni elõre, több gyors autó inkább a street kategóriában kíván versenyezni. Nézzük hogy alakultak a döntõk: 


A1
-ben pl. Hetényi András egyedül "küzdött meg" a gyõzelemért.
A2-ben hárman neveztek, de Horváth Pál CRX-je még az idõmérõk alatt hengerfejes lett, így Vogelsinger Sándor egy futammal lett gyõztes, Bondár Gábor Coupéja elõtt.
A3-ban ketten voltak, szintén egy futamból megvolt a kategóriagyõztes, Csergezán Geoffrey szoros versenyben nyert Turza László elõtt.
A4-ban hárman indultak, de az idõmérõk alatt Boldizsár István autójában elment a hajtás, így a döntõben a verseny szervezõje Kohári Zoltán (Dodge Viper) küzdött meg Zólyomi Péterrel (Pontiac T/A turbo). Nem igazán értettem miért, de Peti 9 mp-s reakcióidõt vett, így verseny ebben a kategóriában nem volt.
A5-ben öt induló volt, de szerencsétlen módon sikerült úgy bonyolítani a döntõt, hogy 3. helyen senki nem jutott döntõbe, így az elõdöntõben már csak hárman voltak. Kútsági Bálint Samarájával elõgször Botit szorította a dobogó 3. fokára, majd a döntõben nagyon szoros csatában kapott ki Pelyvás Dániel Civicjétõl. 0.07 mp volt a különbség a célvonalon!
A6-ban három autó nevezett, mindannyian döntõztek is. Groll Róbertnek (Alfa GTV) egyéni rekordot futott az elõdöntben, de így sem volt szoros a futam, Szklenár Tamás (Golf TDI) jutott a döntõbe, ahol Ponyiczki Gábor BMW-jétõl kapott ki.

A profi kategória döntõk után került sor a szuperdöntõre. Ezt most rendezték elõször a dragracing.hu versenysorozatban, és mondhatom nagy sikere volt. A legjobb nyolc idõeredményt elérõ autó került a superdöntõbe, ahol hagyományos módon felépített fa szerint versenyeztek. Nagyon izgalmas volt, számos futam igen szoros csatában dõlt el. Ezt nem is részletezném írásban, itt van videóban a teljes szuperdöntõ.

Egyetlen probléma volt a mégpedig az, hogy az adott kör gyõztesének egybõl kellett a következõ kör futamára készülnie. Fõleg az elõdöntõ gyõztes autóinak ad ez komoly megterhelést, hiszen két teljes negyedmérföld között alig telt el 2 perc. A profi, húzott motoroknak meglehetõsen nagy megterhelés már egy futam is, könnyen túlmelegedhetnek. A jó hír az, hogy a szuperdöntõt a következõ versenyen már a street kategóriák döntõi közé illesztve fogják megtartani, jóval több idõt hagyva mindenkinek két futam között. Ez persze nem kis szervezést igényel majd, hiszen a street kategóriából sem lehet valakit a saját kategóriájának fordulója után egybõl a szuperdöntõ fordulójára hívni. Ráadásul vigyázni kell, hogy még sötétedés elõtt vége legyen a szuperdöntõnek, hiszen a profi autókon nincs világítás.

A street kategóriák (S1,S2,S3,S4,S5,S6,S7), illetve a teszt kategória döntõje jelentõsen népesebb volt, így a vége már sötétben zajlott.  Egyedül az S4 fát felesleges nézni, ott teljesen felrúgták a rendszert, foglalmam sincs milyen alapon jutottak tovább a versenyzõk.  Kár.

De összefoglalva azt gondolom, egy jó versenyt láthatott a szépszámú érdeklõdõ. (4/5)
Legközelebb Április 19-én (Vasárnap!) lesz gyorsulási verseny Kiskunlacházán..

kapcsolódó anyagok:
Fotók (dragracing.hu) , videó (XPROVID Films)










                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésrõl.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!


Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function mysql_query() in /data/webhosting/timeslip.hu/www/jobboldal.php:327 Stack trace: #0 /data/webhosting/timeslip.hu/www/keret_vege.php(16): include() #1 /data/webhosting/timeslip.hu/www/blog.php(1128): require('/data/webhostin...') #2 /data/webhosting/timeslip.hu/www/404.php(282): include('/data/webhostin...') #3 {main} thrown in /data/webhosting/timeslip.hu/www/jobboldal.php on line 327